Service design

Hur jobbar Kalas med service design?

En service upplevelse är en rad olika händelser i synergi med varandra. Ta t.ex. en nätbutik, vad händer när du ska köpa en vara, vad händer när du ska betala och vad händer efteråt?

Genom att systematiskt och strukturerat arbeta med alla dessa små delar av upplevelsen/tjänsten och med tydligt användarfokus hjälper vi dig att skapar innovativa och fantastiska upplevelser för dina kunder.

Vi hjälper dig att utveckla och förädla din tjänst till att bli ditt största konkurrensmedel!

Lyckad service design handlar om att låta kunden vara med i processen genom t.ex. intervjuer och användartester. Detta betyder att du alltid utvecklar en tjänst som kunden vill ha. Det finns därför stor säljpotential i din tjänst redan när du startar. Risken är mindre och du får mer ut för dina satsade kronor.

Varje service design-uppdrag är unikt. Vi anpassar oss till vilken tjänst vi ska undersöka. Vi använder oss av flera olika verktyg för att uppnå bästa resultat i varje enskilt projekt.

En tjänst ska alltid passa i helheten, det vill säga i ditt erbjudande.

Som servicedesigners har vi alltid koll på helhetsperspektivet samtidigt som vi detaljarbetar fram olika lösningar och alltid med användaren i fokus.

 

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *